Verkkokaupan tuotteita myy Tekant Oy Y-tunnus 2841690-5.

 

Tekantin toimitusehdot

Voimassa 01.07.2015 alkaen


1. Yleistä verkkokaupasta

2. Tilaaminen

3.1 Toimitus & Toimitusaika

3.2 Toimituskulut

3.3 Tilauksen seuranta

4.1 Maksutavat

4.2 Maksu Pankkipainikkeilla

4.3 Maksu luottokorteilla

4.4 OP:n Pivo maksunappi

4.5 Collector Lasku ja Osamaksu 

4.6 Maksu postiennakolla

4.7 Maksu noudettaessa

4.8 Maksupaleluntarjoaja

5. Palautusehdot

6. Ylivoimainen este

7. Muuta


1. Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Tekant Oy Y-tunnus 2841690-5. Myymme tuotteita yksityishenkilöille ainoastaan Suomeen, muissa tapauksissa asia sovittavissa erikseen. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.


2. Tilaaminen

Tilaaminen on hyvin yksinkertaista. Tilattavat tuotteet asiakas valitsee ostoskoriinsa, jonka jälkeen hän etenee sivuston antamien ohjeiden mukaan antaen yhteystietonsa, valiten maksutavan ja toimitustavan aina maksutapahtuman loppuu saakka suojattuayhteyttä pitkin. 

HOX! Pääsääntöisesti kaikki tilaukseen liittyvä tiedonvaihto käydään sähköpostitse, joten on erityisen tärkeää, että asiakas antaa toimivan sekä sellaisen sähköpostiosoitteen, josta hän on tavoitettavissa! On myös erityisen tärkeää, että asiakas ei sulje sivuston maksutapahtumaaprosessia liian aikaisin, vaan toimii ohjeiden mukaan. Mikäli asiakas sulkee maksutapahtumaprosessin liian aikaisin, maksu ei välttämättä kerkeä kirjautua automaattisesti järjestelmäämme!  

Asiakas saa tilauksen tilausvahvistuksen sähköpostiinsa. Mikäli olet alle 18-vuotias, tulee sinulla tulee olla huoltajasi lupa tilaamiseen!


3.1 Toimitus & Toimitusaika

Toimitustavaksi on valittavissa nouto erikseen sovittuna Oulun seudulta Tekantin toimitiloista, Postin postipaketti tai vaihtoehtoisesti pienemmille tuotteille huomattavasti edullisempi kirjetoimitus. Postin tilaukset postitetaan aina poikkeuksetta tilausajankohdasta katsoen viimeistään seuraavaan arkipäivään klo 21 mennessä. Postin  toimitusajat vaihtelevat 1-4 arkipäivän välillä, mutta lähes poikkeuksetta tilauksesi on noudettavissa viimeistään kahden arkipäivän kuluttua tilauksen posittamisesta.

Paketit sekä postiennakkokirjeet ovat noudettavissa aina lähimmästä Postin toimipisteestä. Kirje-toimitustavan tilaukset jaetaan muun päiväpostin mukana suoraan postilaatikkoon. Kirjetilaukseen ei ole saatavilla Postin seurantatunnusta, paketti ja postiennakkokirjeisiin saat aina henkilökohtaisen seurantatunnuksen.

3.2 Toimituskulut

Toimituskulut määräytyvät tilauksen koon, painon ja valittujen lisäpalveluiden mukaan. Ostoskori laskee automaattisesti toimituskulujen hinnan ja tarjoaa automaattisesti kaikkia mahdollisia toimitustapoja. Toimituskulut alkaen; pienelle kirjeeseen alle 3cm paksuun tilaukseen 3€ ja paketeille alkaen 8€. Kaikki toimitukset toimitetaan Postin Priority-luokassa. Postiennakkoa maksutapana käytettäessä hintaan lisätään Postin 5€ postiennakkomaksulisä. Lisätietoja Postin pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://www.posti.fi/

3.3 Tilauksen seuranta

Lähetämme sinulle toimitusvahvistuksen sähköpostiisi heti, kun olemme jättäneet tilauksesi Postin kuljetettavaksi. Toimitusvahvistuksen mukana saat tilauksesi henkilökohtaisen seurantatunnuksen mikäli olet valinnut toimitustavaksi paketin. Kirjetoimitustavalle ei valitettavasti ole saatavilla seurantatunnusta, vaan tilauksesi tulee suoraan kotipostilaatikkoosi. Voit seurata tilauksesi etenemistä saamasi seurantatunnuksen avulla  Postin lähetysseurannassa.

Kun Postin lähetys on valmiina noudettavaksi Postin toimipisteestä, saat postilaatikkoosi paperisen saapumisilmoituksen tai sähköisen saapumisilmoituksen tekstiviestin muodossa. Voit noutaa tilauksesi myös pelkän seurantatunnuksen avulla!


4.1 Maksutavat

Maksutapoina hyväksymme perinteiset Suomalaiset verkkopankit, luottokortit, ennakkotilisiirron, postiennakon sekä käteisen noudettaessa erikseen sovittaessa. Mikäli haluat maksaa tilauksesi postiennakolla noudettaessa/ennakkolaskulla, ota yhteyttä asiakaspalvellumme asiakaspalvelu@tekant.fi.

4.2 Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

4.3 Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut..

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

4.4 OP:n Pivo maksunappi

Pivo Maksunappi on Pivo-sovelluksessa toimiva palvelu, jolla maksaja voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun Pivo-sovelluksessa. 

OP Ryhmän maksaja hyväksyy Pivo Maksunapilla tilisiirron pankkitililtään maksunvälittäjän tai verkkokauppiaan tilille. Maksu toteutetaan pankkitiliin liittyvien Maksujenvälityksen yleisten ehtojen mukaisesti. 

Muu pankin maksaja hyväksyy korttiehtojen mukaisen korttimaksun verkkokauppiaalle tai maksunvälittäjälle Sähköisellä maksulomakkeella. Lomake sisältää etämaksun edellyttämät kortin maksutiedot. Maksuun sovelletaan kortin myöntäjän ja kortinhaltijan välisiä korttiehtoja. 

Maksaja ei voi enää peruuttaa tai muuttaa maksua sen jälkeen, kun se on hyväksytty. Tarkemmat löytyvät Pivon sivuilta, pivolompakko.fi/ehdot.html

4.5 Collector Lasku ja Osamaksu 

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin eriin solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, joten asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu. 

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 5000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 36 kk. Nimellinen vuosikorko on 26,4 %. 

Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan, sekä lähettämällä Collector Bankille allekirjoitetun tililuottosopimuksen laskun eräpäivään mennessä. Luottosopimuksen voi lähettää joko kirjepostina (Box 11 914, 404 39 Göteborg, Ruotsi) tai skannattuna sähköpostitse (contactcenter@collectorbank.fi). Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla Collector Bankin Omat Sivut -portaalissa (oma.collector.fi). 

Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 2,2 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta. Lisätietoja: collector.fi

 4.6 Maksu postiennakolla

Asiakkaiden pyynnöstä nyt myös pakettilähetysten maksaminen onnistuu postiennakolla ottamalla meihin henkilökohtaisesti yhteyttä esimerkiksi puhelimella tai viestillä, niin luomme tilauksesi manuaalisesti. Yhteystietomme löydät "Ota yhteyttä" sivulta!

4.7 Maksu noudettaessa

Voit maksaa myös tilauksesi noutaessasi sen meidän noutovarastola erikseen sovittuna ajankohtana. Noutaessa vain käteismaksu.

4.8 Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy :llä on maksulaitoksen toimilupa. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OP:n omistuksessa.  Checkout -palvelun maksuehdot.


5. Palautusehdot

Kaikilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus alkaen tavaran vastaanotosta. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Palautus tulee tehdä viimeistään 14 vuorokauden sisällä ilmoituksesta. Vaadimme, että ilmoitat palautuksesta aina ennen takaisinlähetystä. Ilman ilmoitusta tehtyjä palautuksia emme käsittele. Palautus ei ole ilmainen joten emme palauta palautuksesta aiheutuneita toimituskuluja ja velvoitamme asiakasta korvaamaan kaikki meille palautuksesta aiheutuneet pakkaus- ja toimituskulut, ellei palautuksen syynä ole väärä tai rikkinäinen tuote, jolloin korvaamme asiakkaalle kaikki palautuksesta aiheutuneet kulut. Väärällä tuotteella tarkoitetaan täysin väärää tilaukseen kuulumatonta tuotetta taikka tuotekuvauksesta merkittävästi poikkeavaa tuotetta. Ilmoituksen voi tehdä sähköpostitse: asiakaspalvelu@tekant.fi Ilmoittamatta jätettyjä palautuksia tai noutamatta jättettyjä tilauksia emme käsittele. Emme myöskään lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Huom! 

Postin ennakkolähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain suoman mahdollisuuden mukainen tuotteen palautus, vaan se on ostajan toimesta tapahtuva sopimusrikkomus (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 §). Edellä mainitun laisissa tapauksissa myyjällä on oikeus vaatia ostajalta korvausta myyjälle aiheutuneista kuluista. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 28 §). Lunastamatta jätetystä lähetyksestä laskutamme asiakkaalta lähetyksen kaikki Postin rahtikulut sekä 15€ euroa laskutus-/käsittelykuluja. Pidätämme oikeuden olla myymättä sellaiselle asiakkaalle jolla on rästissä lasku hakemattomista postiennakko tilauksesta!

Myöskään jo maksetun lähetyksen noutamatta jättäminen ilman asiakkaan erillistä ilmoitusta ei ole sopimusehtojen mukainen palautus, noutamatta jätettyjä tilauksia emme myöskään käsittele. Lunastamatta jätetystä lähetyksestä laskutamme asiakkaalta lähetyksen kaikki Postin rahtikulut sekä 15€ euroa laskutus-/käsittelykuluja.


6. Ylivoimainen este

Myyjä ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos luonnoneste, tulipalo, konevaurio tai siihen verrattava häiriö, lakko, työsulku, sota, liikekannallepano, vienti- tai tuontikielto, kuljetusvälineiden puute, valmistuksen lopettaminen, liikennehäiriö tai muu sellainen este, jota myyjä ei voi voittaa, estää tavaran tai sen osan toimittamisen. Myös silloin, kun sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna ostajalle siitä koituvaan etuun, myyjä ei ole velvollinen täyttämään sopimusta. Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle sopimuksen täyttämättä jättämisestä aiheutunutta vahinkoa ja hän voi myös purkaa sopimuksen


7. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tekant käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Tekant sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.


Muokattu 25.07.2017